Прочитаєте за 5 хв 24 Січ 2022

Жінками про жінок – Агнешка Корсак на бекстейджі та останні події бренду answear.LAB

Автор: Ярина Швед
Прочитаєш за 5 хв

Girl Crush! Жінки діють, створюють і надихають – так само, як директор бренду answear.LAB Агнешка Корсак, яка разом зі своєю командою стоїть за останніми гучними та потужними проєктами бренду. Розмовляємо з нею про цінності answear.LAB та плани на майбутнє.

answear.LAB – це бренд, який не визнає компромісів, він сповнений енергії та пристрасті. Створений жінками і для жінок, бренд вірить в їх силу, сестринство і взаємну підтримку. Агнешка Корсак – дизайнер, художниця і феміністка, керує цим брендом. Вона багато років працює в індустрії моди, але це не єдине її захоплення. Вона також цікавиться музикою, графікою, живописом, фотографією… Колись вона керувала галереєю перформансу та екшену та музичним лейблом TamTam Records, організувала фестивалі та показувала свої роботи на багатьох колективних та індивідуальних виставках, у тому числі в коледжі Сент-Кросс у м. Оксфорд.

answear.LAB і фемінізм. Як бренд підтримує жінок і чоловіків?

Ми запитали Агу про останні події, пов’язані зі святкуванням Всесвітнього дня фемінізму. answear.LAB, бажаючи підкреслити роль цього руху в житті кожного з нас, скерував його комунікацію до чоловіків, попросивши їх бути партнерами жінок у боротьбі за свої права. 7 листопада у соцмережах гучно пролунав слоган «Я феміністка».

Нещодавно ми відзначали Всесвітній день фемінізму. Наскільки важливий цей день сьогодні?

Наша роль у суспільстві все ще формується через призми традиційного консервативного підходу до сім’ї. Фемінізм розглядається в дуже стереотипному, навіть неправильному сприйнятті. Жіночі голоси ігноруються як на соціальні, так і на економічні теми. Ось чому нам все ще потрібні дискусії, освіта та дії для активної боротьби з гендерною дискримінацією. Хочу нагадати, що завдяки діяльності феміністок ми – жінки отримали не тільки право голосу, а й право вчитися, працювати за професіями, раніше нам недоступними, право на розлучення, право вирішувати долю наших власних дітей після розлучення, контролювати власний бюджет.

Зміни відбуваються поступово і зустрічають опір. Жінки все ще заробляють менше чоловіків, різниця у заробітній платі все ще велика, вони все ще зазнають дискримінації на роботі та в соціальному житті, і вони все ще несуть на своїх плечах набагато більше домашніх обов’язків, ніж їхні партнери. Політика також ведеться таким чином, що «жіночі» теми – охорона здоров’я, освіта, допомога найслабшим – не отримують належної підтримки та мають менше фінансування, ніж, наприклад, армія чи церква. Тому нам ще потрібні феміністки та їхнє залучення.

answear.LAB вирішив долучитися до святкування цього важливого дня. Чи не складно було бренду відзначити Всесвітній день фемінізму?

Я б сказала навпаки. Це було те, що ми сприймали як належне! Answear.LAB від початку своєї діяльності був рішуче на боці жінок, виступаючи за них. Сміливо проявляюти свою позицію -вписано в ДНК нашого бренду. На мою думку, роль великих брендів із потужним асортиментом полягає в тому, щоб вести сміливу комунікацію, яка може надихнути на зміни.

 

Чи не боїться answear.LAB вплутуватися у світоглядні проблеми? Це все ще занадто сміливо для багатьох модних брендів.

Звичайно, ми усвідомлюємо, що залучення брендів до політичних та ідеологічних питань може викликати неоднозначні почуття у споживачів, але зрештою, мода завжди відображала соціальні зміни та постійно реагувала на поточні події. Давайте поглянемо на історію штанів, які колись були предметом одягу, призначеним лише для чоловіків. Якщо придивитися до цієї історії, то виявиться, що досить прозаїчна справа, як-от вибір повсякденного стилю, є результатом багатьох складних культурних трансформацій. Раніше джинси були виразом бунтарства. Зараз ми показуємо це заперечення по-іншому.

Кожен бренд повинен бути прибутковим, щоб функціонувати і розвиватися. Як це поєднати з готовністю поширювати певні цінності?

З моєї точки зору, з точки зору бренд-директора, це навіть доводиться поєднувати. Компанії повинні брати відповідальність за світ, у якому ми живемо, і бути прикладом для своєї аудиторії. Якщо бренд дійсно вживає дій, які згодом перетворяться на комфорт нашого життя, він знайде своїх одержувачів, які підтримають його, хоча б через подібні цінності.

Ми говоримо про фемінізм – рух, у назві якого є femina, тобто жінка. Але ви не зосереджуєтесь на самих жінках, чи не так?

У фемінізмі важлива солідарність і взаємопідтримка, співпраця, кооперація, а не боротьба ні з ким. Тому наше спілкування спрямоване на всіх, зокрема і на чоловіків.

Хто є чоловічим союзником жінок у боротьбі за рівні права?

Це людина, яка не соромиться говорити про важливість рівності. Один із них може вийти на вулицю під час Жіночого страйку, а другий – підтримати свою жінку, розділяючи домашні справи чи доглядаючи за дітьми. Найголовніше, давайте підтримувати один одного, не дискримінувати і ніколи не відчувати себе краще за інших.

Ми говоримо про боротьбу жінок, але ми всі можемо виграти від рівності. Що можуть отримати чоловіки?

Протягом багатьох років послідовно доведено, що компанії, керовані командами, що складаються як із чоловіків, так і з жінок, у яких високі посади займають не лише чоловіки, процвітають набагато краще, ніж ті, у яких є патріархальний підхід до просування. Компанії, які поважають рівність, працюють краще. Рівність керує економікою, і навіть більш конкретно: рівність окупається. Цим процвітанням може скористатися кожен.

Більше того, фемінізм сперечається як з традиційною моделлю фемінності, так і з традиційною моделлю маскулінності. Зі стереотипами, як повинні вести себе жінки, а як чоловіки. Якби не феміністки, чоловіки були б приречені на одну модель маскулінності, де хлопчики не плачуть. Саме феміністки боролися за цю зміну у мисленні про гендерні зобов’язання, завдяки яким чоловіки можуть, наприклад, піклуватися про своє здоров’я, зокрема про психічне здоров’я, і більше не повинні діяти як міцні хлопці, стійкі до стресу, смутку, депресії та занепокоєння. Чоловік може піти на терапію і зізнатися в цьому в компанії. Він також може зайти в SPA і опублікувати звіт про перебування в Instagram. Не хвилюйтеся, що його поведінку сприймуть як нечоловічу, бо це не слід сприймати так.

Борючись із гендерними стереотипами, фемінізм дозволив чоловікам побудувати теплі емоційні стосунки зі своїми дітьми. Гетеросексуальний чоловік, який дозволяє своєму партнерові працювати, щоб утримувати сім’ю, а сам присвячує себе догляді за дітьми та дому, все ще стикається з потенційною критикою. Феміністки не хочуть, щоб він цього мав, тому що те, як будуть розподілені ролі у стосунках, залежить лише від того, як ролі розподіляються між собою. Якщо обом сторонам комфортно в такій домовленості, ніхто не має права це судити. Фемінізм також змінює стереотипний образ батьківства. Той, в якому батько відсторонений від дисципліни, не обіймається, в якому приймається його емоційна відстороненість (внаслідок, звичайно, відсутності згоди на чутливість у чоловіків).

А найбільше досягнення? У суспільстві, де всі мають рівні права, можуть переслідувати свої амбіції та пристрасті, дозволено бути чутливими, не покарані за свою сексуальність, усі живуть краще. Ось так.

Читайте інші статті